avatar_Braca

Tanja Šljivar - Kao i sve slobodne djevojke

Započeo Braca, Septembar 15, 2024, 08:34:56 POSLE PODNE

prethodna tema - sledeća tema

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Braca

Tanja Šljivar

Kao i sve slobodne djevojke

dramski tekst o jednom pokušaju slobode u malom gradu

Imena djevojčica i imena scena su identična, svaka djevojčica ima po jednu scenu sa svojim imenom:
Ana, 13
Ena, 13
Ina, 13
Ona, 13
Una, 13
Lea, 13
Mia, 13
U drami nema dječaka, niti roditelja, niti nastavnika, niti zdravstvenih radnika, izuzev ako su njihovi dijalozi ipak napisani. Drama se sastoji od monologa djevojčica, izuzev ako su dijalozi i didaskalije ipak napisani. Od drame ne treba očekivati istinu o slučaju koji je gospodin N. B., nacionalni koordinator za reproduktvno zdravlje Republike Srpske prikladno sažeo u rečenici: Imali smo slučaj da su iz jednog malog mjesta otišli učenici osnovne škole na ekskurziju koja je trajala oko pet dana, a kada su se vratili, nakon nekog vremena se ispostavilo da je čak sedam učenica zatrudnilo na ekskurziji.
( ) - označava dijaloge, koji će u većini slučajeva već postojati kao neupravni govor integrisan u monologe, ali pošto će reditelj ili rediteljka vjerovatno radije postavljati dokone djevojačke razgovore na scenu, ostaviću, ovim znakom, ponekad i tu mogućnost.
Tekst u kurzivu označava didaskaliju.
U drami su korišteni tekstualni izvori, vizuelni i video materijali: Foucault, Michele, The history of sexuality, Volume 1, Pantheon books, New York, 1978.
Vilenica, Ana (ur), Postajanje majkom u vreme neoliberalnog kapitalzima, uz)bu))na))), Beograd, 2013.
Edelman, Lee, No future, Queer theory and the death drive, Duke University Press, London, 2004.
časopis OK, broj 284, rujan 20X5.
video blog Bethany Mota:
https:/www. youtube.com/user/Macbarbie07 društvena mreža:
https://www.instagram.com/explore/taas/teenairl/intervju sa Michel Foucaultom, The danger of child sexuality,
https://www. ipce.info/ipceweb/Library/danger.htmBroj performerki/performera koji čitaju/izvode tekst na sceni može da varira od jedan do neodređeno, u zavisnosti od koncepta izvedbe. Dešava se sada i ovdje, u pozorištu, u sedam okruglih punih toplih djevojačkih usta, kao i u sedam okruglih punih toplih djevojačkih utroba.

Prijava/registracija

Facebook   Instagram   Tiktok