avatar_S.Teller

Sem Šepard - Lud od ljubavi

Započeo S.Teller, Novembar 26, 2024, 12:11:11 POSLE PODNE

prethodna tema - sledeća tema

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

S.Teller

Sem Šepard

Lud od ljubavi

Preveo: David Albahari

Za Bilija Pirsna
"Pravi odgovor na ljubav sastoji se u njenom prihvatanju. Ne treba ništa raditi."
Nadbiskup Entoni Blum

Ovaj komad treba igrati nemilosrdno, bez prekida

Lica:
MEJ
EDI
MARTIN
STARAC

SCENA: Gola, jeftina saba u motelu na rubu pustinje Mohave. Izbledeli zeleni zidovi. Tamnosmeđ linoleum na podu. Nema tepiha. Gvozdeni krevet sa četiri stuba, blago pomeren sa centra pozornice udesno, postavljen horizantalno prema publici. Krevet pokriven izbledelom, plavom čupavom prostirkom. Metalni sto sa pohabanim žutim plastičnim vrhom. Dve odgavarajuće metalne stolice, u "S" obliku iz pedesetih godina, sa žutim plastičnim sedištima, podjednako pohabanim. Sto i stolice su postavljeni sasvim napred levo (sa glumačke tačke gledišta). Stolice su postavljene gore i desno od stola, sto je prazan. Izbledela žuta ulazna vrata na sredini levog zida pozornice. Kad se ta vrata otvore, mala narandžasta sijalica, na tremu, obasja sobu. Žuta vrata od kupatila na gornjem delu desnog zida. Ta vrata su u početku otvorena, i kroz njih se vidi deo starinskog parcelanskog umivaonika, beli peškiri, gomila ženskih predmeta, dok istovremeno žuta svetlost prodire na scenu. Veliki prozor tačno na sredini gornjeg zida, oivičen prljavim, dugačkim, tamnozelenim plastičnim zavesama. Žućkasto-narandžasta svetlost sa ulične lampe probija kroz prozor. Napred levo, pored stola i stolica, nalazi se mala produžena platforma u istom nivou sa pozornicom. Pod je crn i okviren je crnim zavesama. Jedini predmet na platformi je stara drvena stolica za ljuljanje okrenuta prema desnoj strani pozadine scene. Na sedištu je jastuk bez navlake. Za naslon stolice pričvršćeno je karirano staro ćebe. Boje ćebeta treba da budu prigušene siva i crna, Svetla na sceni su sasvim zamračena. U mraku se čuje pesma "Probudi se" sa Marl Hagardovog albuma "The Way I Am". Svetla počinju polako da se pojačavaju u skladu s tempom pesme. Zvuk postepeno raste sa svetlima, sve dok ne stignu da krajnje tačke. Platforma ostaje u mraku, ovlaš osvetljena scenski svetlom. Na sceni je troje glumaca.
LICA: STARAC:edi u stolici za ljuljanje licem okrenut prema desnoj strani pozadine scene, tako da publika vidi samo deo njegovog profila. Na podu pored njega stoji flaša viskija. On uzima flašu i naliva viski u čašu stiropora. On ima čupavu riđu bradu, nosi stari umašćeni "stetson" šešir (sa uskim obodom), tamnu postavljenu jaknu izbledelu od sunca, kojoj postava ispada na laktovima, crnobele karirane pantalone koje su isuviše kratke, ofucane, tamne zapadnjačke čizme, stari prsluk i bledo-zelenu košulju. On postoji samo u svesti EDIJA i MEJ čak i onda kada mu se direktno obraćaju i potvrđuju njegovo fizičko prisustvo. STARAC:e prema njima odnosi kao da oni postoje u istom vremenu i prostoru. MEJ sedi na rubu kreveta, licem prema publici, sa stopalima na podu, raširenih nogu s laktovima na kolenima; ruke joj, prekrštene, mlitavo vise između kolena; glava joj je pognuta lice uprto prema podu. Ona je potpuno mirna i zadržava takav položaj sve dok ne progovori. Ona nosi suknju od teksas-platna, široku belu majicu, stopala su joj bosa a na jednom članku ima srebrni lanćić. Ona je u ranim tridesetim. EDI:edi u daljoj, gornjoj stolici, licem prema MEJ. On nosi blatnjave, iznošene kaubojske čizme sa srebrnom trakom omotanom preko prstiju i risa, kao i izlizane, izbledele, prljave farmerke koje smrde na konjski znoj. Ima smeđu zapadnjačku košulju s drikerima. Sa opasača mu visi par mamuza. Kada hoda blago sepa i ostavlja utisak da retko silazi s konja. Njegovo telo u celini ostavlja izvesni skrhani utisak, kao da je prevremeno ostario. On je u poznim tridesetim. Na podu, između njegovih stopala, nalazi se kožni bič kakav koriste krotitelji divljih konja. Na desnoj šaci nosi odgovarajuću kožnu rukavicu i maže je mašću iz bele vrećice. Dok to radi pilji u MEJ: ne obraća pažnju na STARCA. Kad se pesma približi kraju, on se sagne, ruku u rukavici zavuče u dršku biča i okrene je tako da proizvede čudan zvuk usled trenja masti i kože. Pesma se završava, svetla gore punom snagom. On izvlači ruku i skida rukavicu.
Prijava/registracija

Facebook   Instagram   Tiktok